top of page
Citrus Fruits

"Sammen skreller vi vekk skallet for å nå den søte frukten til bedriften"

Organisering, struktur og disiplin var mottoet mitt da jeg studerte i Italia fordi alt var på italiensk (all undervisning og lærebøker) og jeg måtte være strukturert slik at jeg kunne henge med og bli ferdig med studiet på tre år. Jeg lærte fort å forstå helhetsbildet før jeg tok fatt på alle detaljene, og det er slik jeg arbeider i dag. Jeg må lære bedriften å kjenne, se, smake og føle hva produktene dreier seg om før jeg kan ta fatt på hva er som er kjernen til reiselivsbedriften. Hvilke følelser og minner ønsker bedriften at kunden skal sitte igjen med etter at kunden har reist hjem?

 

Min framgangsmåte:

  • Se på mulighetene som finnes i de geografiske områdene, og se etter synergi effekter.

  • Besøke bedriftene for å avdekke tjenester og opplevelser

  • Etter besøket lager MD en Swot og en mulighetsanalyse basert på Swot analysen, samt lage en liste over ting som hver enkelt bedrift må gjøre for å få tak i disse kundegruppene.

  • Produktutviklingen begynner (nye tilleggstjenester og mulighetene for å lage nye opplevelser).

  • Fokus på den generelle kundeopplevelsen, og en mer spisset retning mot nye kundegrupper.

  • Fokus på hvor viktig totalopplevelsen til kunden er.

  • Eventuelt kryssmarkedsføring hvor bedriftene hjelper hverandre

  • I tillegg kan MD også hjelpe bedriftene med opplevelsesøkonomi (totalopplevelsen) og hvordan tilrettelegge for forskjellige nasjonaliteter, og lage et årshjul.

  • MD kan også være en katalysator for at bedriften kan få markedsført seg mot riktig kundegruppe i utlandet.

Foret bøker

Hvorfor

  • Min lidenskap er å hjelpe en destinasjon/en reiselivsbedrift med å realisere sitt potensial. Min filosofi er "mer penger mindre arbeid" (kvalitet fremfor kvantitet).

Øks i trestubben

Hvordan

  • Ved å bruke min intuisjon (basert på min mange års erfaring fra reiselivsbransjen, verktøy (personas profilering, swot-analyser og usp (unique selling  points) mm, og min "mindre arbeid mer penger filosofi".

Ocean Water

Hva

Resultatet vil bli følgende:

  • mer effektivitet

  • mer kvalitet framfor kvantitet

  • mer omsetning per gjest

  • nye kundegrupper

  • nye produkter 

  • ny måte å tenke på

KONTAKT

 

Hyllebakken 35h

4622 Kristiansand

Norge

(+47) 40484962

madeleine@madedestinations.no

bottom of page